Ekonomska ekspanzija traži infrastrukturu, a urbana ekspanzija traži prostor. Zagreb potvrđuje da su ta dva zahtjeva često kontradiktorni, ili blaže račeno izvorišta permanentne napetosti; povijesni gradovi su stihijski gradovi, njihove amplitude razvoja, amplitude postojanja ideja - planova sredstava, amplitude razaranja, ocrtavaju previše prostora stagnacije, prostora kada se akumuliraju problemi. Problemi zadnjih 100 godina zagrebačkog urbanizma su infrastrukturni problemi. U takvim situacijama je ’najlakše’ okrenuti novi list ‘prisvojiti novi teritorij i planirati novi grad.
Današnju situaciju bi mogli nazvati treća sreća - jer treći put rješavamo veliki problem u gradu. Nismo savladali prugu a rascjep između Donjeg i modernog Zagreba još uvijek stoji neiskorišten. Nismo savladali Savu jer naprosto nemamo snage (i novaca) za to.
Dolazimo na obilaznicu uz vjeru da ovaj put nećemo pogriješiti.
Skakanje grada kada on osvaja nove teritorije uvijek je uvjetovano velikim potrebama (političkim, stambenim, ekonomskim) a to uvijek donosi i veliki rizik jer zagušuje ‘male’ potrebe. Novi osvojivi prostori uvijek idu uz postojeće infrastrukturne koridore koji su najčešće planirani za neki drugi način eksploatacije (npr. Obilaznica).